سئو

۳۹ بازديد
معنی سئو
وقتی رشته های مختلف بازاریابی آنلاین را مطالعه می کنیم معمولاً این سوال پیش می آید که سئو چیست؟معنای سئو چیست؟

مخفف SEO به مخفف "Search Engine Optimization" یا همان چیزی که در زبان اسپانیایی، بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می شود، اشاره دارد.

پس سئو چیست؟ در بهبود دید یک وب سایت به طوری که در نتایج جستجوی بهتر به صورت ارگانیک ظاهر شود. به همین دلیل است که این مفهوم را موقعیت یابی طبیعی، موقعیت یابی ارگانیک، موقعیت یابی موتور جستجو، موقعیت یابی وب یا به سادگی و با توجه به ارتباط این موتور جستجو، موقعیت یابی گوگل نیز می نامند.

به این ترتیب، سئو در کنار سایر رشته‌ها مانند SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)، SMM (بازاریابی رسانه‌های اجتماعی)، بازاریابی ایمیلی، تحلیل وب و غیره یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است.

ویژگی های سئو
هنگامی که به استراتژی‌های مختلف سئو فکر می‌کنیم که می‌توانیم پیاده‌سازی کنیم، باید در نظر داشته باشیم که هدف از این کار این است که در مطلوب‌ترین موقعیت ممکن در نتایج جستجوی ارگانیک، برای کلمات کلیدی خاص یا کلمات کلیدی مرتبط با سایت ما ظاهر شویم. قبلا مطالعه و انتخاب شده اند.

به طور خلاصه: ما به دنبال این هستیم که در بالاترین جایگاه ها در نتایج جستجوی Google ظاهر شویم، برای آن دسته از عباراتی که کاربران جستجو می کنند و مرتبط با تجارت ما هستند.

معنی سئو
از سوی دیگر، همیشه باید در نظر داشته باشیم که نتایج سئو را باید در یک افق میان‌مدت انتظار داشت ، زیرا مهم است که برخی از ویژگی‌های زیر را که فهرست می‌کنیم در نظر داشته باشیم:

تعداد کلمات کلیدی برای موقعیت محدود است ، زیرا به تعداد URL هایی که وب سایت دارد بستگی دارد. این نشان دهنده اهمیت انتخاب اولیه کلمات کلیدی است که می خواهید در ساختار وب روی آنها کار کنید.
مکان دقیق این کلمات کلیدی را نمی توان در مدت زمان محدود تضمین کرد. در موقعیت یابی سئو متغیرهای زیادی وجود دارد که نمی توان آنها را کنترل کرد: تغییر در الگوریتم های نمایه سازی موتورهای جستجو، تغییر در روند جستجو، معرفی رقبای جدید و غیره.
از طرفی سئو یک مزیت بزرگ دارد که انگیزه مهمی برای کار روی آن است و آن رایگان بودن هزینه کلیک های ارگانیک است. این بدان معناست که وقتی می‌تواند موقعیت‌های اول را اشغال کند، امکان دستیابی به حجم قابل توجهی از ترافیک بدون هزینه مستقیم مرتبط با آن وجود دارد.

چه نوع وظایفی در سئو انجام می شود؟
سئو را می توان از طریق تقسیم بندی آن به دو بلوک بزرگ از وظایف درک کرد:

سئو روی صفحه: جنبه ای است که به کار بر روی ساختار یک وب سایت و بهینه سازی عوامل مختلف آن مربوط می شود: متا تگ ها، هدرها، محتوا، داده های غنی شده و غیره. این بلوک باید به عنوان "تنظیم" وب سایت در نظر گرفته شود تا خزنده های موتورهای جستجو بتوانند آن را ردیابی کرده و به بهترین شکل ممکن تفسیر کنند.
سئو خارج از صفحه : مربوط به اقداماتی است که خارج از وب سایت انجام می شود. در این بلوک، تمام وظایف مربوط به بهبود اعتبار دامنه جمع‌آوری می‌شود که به عنوان «محبوبیت» دامنه در اکوسیستم اینترنت درک می‌شود، چیزی که با انجام اقدامات لینک‌سازی و/یا پیوند به دست می‌آید.
برای اجرای یک استراتژی سئو بهینه، توجه به این نکته مهم است که باید روی هر دو بلوک کار کرد. بنابراین، در حالی که سمت Onpage SEO با "پایه" پروژه ما مرتبط است تا مطمئن شویم که خزنده ها سایت ما را به درستی می خزند و دسته بندی می کنند، سمت Offpage به موتورهای جستجو کمک می کند تا تفسیر کنند که وب سایت ما از محبوبیت و ارتباط برخوردار است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.