محصولات بهداشتی

۳۸ بازديد
مواد شوینده لباسشویی: حاوی چه چیزهایی هستند؟
یادگیری خواندن برچسب ها و شناخت اجزای مختلف مواد شوینده به ما این امکان را می دهد که انتخاب های آگاهانه تری در سوپرمارکت داشته باشیم: در واقع فقط از این طریق می توانیم صابون هایی را بخریم که آلودگی ندارند و تا حد امکان طبیعی هستند. .
رایحه
بوی تمیزی یا عطری که مواد شوینده می دهند منشا مصنوعی دارد و همچنین منبع آلودگی است که اغلب منشاء آلرژی ها و عدم تحمل ها است. از سوی دیگر، اسانس ها آلودگی ندارند ، اما به ندرت و عمدتاً در محصولات ارگانیک استفاده می شوند، زیرا گران هستند.
سورفکتانت ها
آنها مواد اصلی مواد شوینده هستند و هدف آنها از بین بردن کثیفی است. آنها می توانند منشا پتروشیمی مخلوط داشته باشند : پتروشیمی-گیاهی (اتوکسیله) یا گیاهی (غیر اتوکسیله).
آنزیم ها
موجود در شوینده های اکولوژیکی و معمولی، پروتئین هایی هستند که توسط موجودات زنده تولید می شوند . آنها زیست تخریب پذیر هستند و واکنش های بیوشیمیایی را افزایش می دهند، ظرفیت مواد شوینده را افزایش می دهند، نیاز به سورفکتانت ها را کاهش می دهند، بنابراین اجازه می دهند کثیفی در دماهای پایین تر حذف شود و در نتیجه باعث صرفه جویی در انرژی و آسیب کمتر به پارچه ها می شود.

مواد نگهدارنده
ذکر آنها بر روی برچسب الزامی است، محصولات ارگانیک فقط از پراکسید هیدروژن یا الکل اتیل استفاده می کنند، محصولات معمولی برای سلامتی مضر هستند.
پراکسیدها و سفید کننده ها
موادی که وظیفه تغییر رنگ لکه ها را دارند، هم از نظر بیولوژیکی و هم از نظر شیمیایی بسیار تجزیه پذیر نیستند. استفاده از پرکربنات بسیار بهتر است که اکسیژن و دی اکسید کربن را بدون آسیب رساندن به انسان و محیط زیست آزاد می کند.
از ماشین ظرفشویی خود فقط طبق دستورالعمل های ارائه شده در این راهنمای استفاده و مراقبت استفاده کنید.
این راهنما همه شرایط و موقعیت‌های ممکن را که ممکن است پیش بیاید را پوشش نمی‌دهد. هنگام بهره برداری و نگهداری از تجهیزات نصب شده، باید از عقل سلیم و احتیاط استفاده کرد.
ماشین ظرفشویی های مسکونی دارای گواهینامه NSF برای استفاده در کارخانه های مواد غذایی دارای مجوز در نظر گرفته نشده اند.
فندک ISO باید یک سیستم الکتریکی باشد. دستورالعمل نصب را برای جزئیات بخوانید.
این ماشین ظرفشویی برای کار با برق استاندارد خانگی (120 ولت، 60 هرتز) طراحی شده است. از پریز مجهز به فیوز 15 آمپری یا قطع کننده مدار استفاده کنید. اگر ماشین لباسشویی به شیشه غذا متصل است از فیوز 20 آمپری استفاده کنید.
ماشین ظرفشویی را کار نکنید مگر اینکه تمام پانل های محفظه در جای خود قرار داشته باشند.
برای جلوگیری از گره خوردن و/یا خفگی، مکانیسم در یا قفل درب را از ماشین ظرفشویی که دور انداخته شده یا استفاده نمی کنید بردارید.
اطفال خردسال و نوزادان را در هنگام کار از ماشین ظرفشویی دور نگه دارید.
اجازه ندهید کودکان روی درب ماشین ظرفشویی یا قفسه های ماشین ظرفشویی بدرفتاری کنند، بنشینند، بایستند یا بازی کنند.
فقط از مواد شوینده و شوینده های توصیه شده برای استفاده در ماشین ظرفشویی زنانه استفاده کنید.
مواد شوینده ظرفشویی و مواد شوینده را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
از شستن اقلام پلاستیکی خودداری کنید، مگر اینکه دارای علامت "مناسب در ماشین ظرفشویی" یا معادل آن باشد. اگر در لیست نیست، برای توصیه ها با سازنده مشورت کنید. مواردی که برای استفاده در ماشین ظرفشویی علامت گذاری نشده اند ممکن است ذوب شوند و خطر آتش سوزی ایجاد کنند.
قبل از تعمیر ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
اگر ماشین ظرفشویی ظرف غذا را پر کرد، قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی مطمئن شوید که کاملا خالی است.
تعمیرات باید توسط تکنسین ماهر انجام شود.
کنترل ها را دستکاری نکنید.
پس از شستشو یا بلافاصله پس از شستشو به المنت حرارتی دست نزنید.
زمانی که گزینه بهداشتی انتخاب شده است، هنگام تخلیه ماشین ظرفشویی مراقب باشید. بلافاصله پس از اتمام متن، ممکن است مطالب ملموس باشد.
هنگامی که گزینه بهداشتی انتخاب می شود، بخار حرارتی از دریچه ممکن است در لمس داغ باشد. احتیاط کنید و اجازه ندهید کودکان کوچک با دریچه ماشین ظرفشویی بازی کنند یا آنها را لمس کنند.
هنگام بارگیری لباس های شسته شده:
اجسام تیز و چاقوها را طوری قرار دهید که به درزگیر یا وان درب آسیب نرسانند.
اجسام تیز و چاقوها را با دسته‌های بالا قرار دهید تا خطر آسیب‌های ناشی از برش را کاهش دهید.
تحت شرایط خاصی، گاز هیدروژن را می توان در یک سیستم آب گرم که برای 2 هفته یا بیشتر استفاده نشده است، تولید کرد.اگر سیستم تامین آب گرم برای چنین مدتی استفاده نشده است، قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی، آن را برای چند دقیقه روشن کنید. این امر هر گونه گاز هیدروژن به دام افتاده را آزاد می کند.

منبع:» دیکالا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.